11. srpna 2014

Report: Advik 2014

Na festivalu Advik jsem byl naposledy v roce 2009, když měl ještě dlouhé í a vedl ho Trilenid. Od té doby jsem na něj nezavítal, a tak mě minul přechod organizace pod slovenský AnimeCrew a nástup Róberta Žittňana, zvaného Žitler, který ve své době otřásal českými internety.

Byl jsem na Róberta trochu zvědavý, ale nakonec jsem ho zahlédl jen v tiráži festivalové brožurky. Hlavní tváří Adviku byl letos Petr „CzechCloud“ Žalud, který na oficiálním zahájení v pátek básnil o bohatém programu festivalu. Je třeba říci, že mu to úplně nevyšlo.

Modrá škola na pražských Hájích, místo konání akce


Už před pátečním zahájením viselo na nástěnce, že cosplay divadlo a maid kavárna byly zrušeny. Na můj dotaz, proč cosplay divadlo není, se mi dostalo odpovědi, že za to může slabá účast. V případě maid kavárny vyšlo najevo, že se kavárníci nedohodli s organizátory Adviku a stěhují se na NatsuCon. Takže alespoň tak. (Ani hlavní bod pátečního programu, koncert Hatsune Miku, se prý nekonal.)

Tématem letošního Adviku bylo ecchi. Původně měla být součástí programu i „Ecchi Hime“, která se po odezvě zmírnila do podoby Miss Advík. Soutěž samotná vzala poněkud neočekávaný směr, když se přihlásilo pět chlapců a dvě přihlášené dívky nedorazily. Na soutěžící čekaly disciplíny jako němé svádění bišíka či tanec na Labutí jezero. Poradili si s tím kluci hezky :-)

Matoi Ryuuko na volné ploše pro kreslení v Modré škole

Většinu času na Adviku jsem strávil natáčením videa s Toki Saitō (viz níže), a tak jsem vlastně navštívil jen dvě přednášky. Páteční Odkaz Gainaxu od Jakuba Raaba bylo skvělé povídání o tom, jak toto japonské studio vzniklo, jak se mu dařilo a nedařilo, a že v roce '87 natočili skvělý sci-fi film Wings of Honneamise, který nikdo nezná. Jedinou vadou na kráse byl příliv yaoistek na konci druhé části přednášky, který ji tak nějak předčasně utnul. (O důvod víc, proč nesnášet yaoistky.)

Druhou přednáškou, kterou jsem viděl, byly nedělní Počátky japonské animace a anime do konce 90. let od Hachi a Baka Neko. Na toto velmi široké téma byly vyhrazeny celé dvě hodiny. Úvodní lekce z anime „pravěku“ byly OK, ale s postupujícími léty se mi zdálo, že přednáška trochu ztrácí směr a stává se z ní spíše nahodilá změť doporučení na různé filmy a série, mimo jiné na Andělské vejce (což mě potěšilo) a Wings of Honneamise (opět...).

Čínská restaurace na Hájích. Z názvu latinkou zbyla jen slabika (zvolání?) FU

Pak jsem byl ještě na Cosplay očima cosplayera od Asasire Toyotomiho, jenže ozvučení velkého sálu bylo nevyhovující. A také jsem byl na tombole, která kupodivu nezahrnovala avizovaný notebook, PlayStation 3 či PSP – zato zde byly jiné „ceny útěchy“, včetně Kačera Donalda! Inu, raději jsem nic nevyhrál :-D

Tolik asi k programu Adviku. A teď možná ještě pár slov k tomu okolo – čili pár slov ke cosplayerům! Viděl jsem mnoho parádních kostýmů, počínaje Jellalem Fernandezem, kterému jsem měl tu čest dělat na Adviku společnost a půjčovat mu zrcátko :-) Viděl jsem Ryuuka, Lighta a chodící Death Note (!) z Death Note. Viděl jsem Mami, Madoku a Homuru z Madoky. Viděl jsem Makise Kurisu a dva Okabe ze Steins;Gate (Dr. Pepper included). Viděl jsem prstenový přízrak z Pána prstenů a také Bezejmenného z Planescape: Torment a tu fotografku z Beyond Good and Evil (což jsem věru nečekal). A pak spoustu postav z League of Legends...

Restaurace FU zevnitř. Působí luxusně, na jídlo se čeká luxusně dlouho (ale ujde)

Jak je vidět, Advik není jen festivalem anime a Japonska, ale také herních pařanů. Ještě se chytám na ten Planescape: Torment; lízání kredenců alias League of Legends je už na mě moc nová věc. Ale kostýmy mají krásné.

Á propos, cítil jsem se mezi všemi těmi cosplayery trochu nesvůj, jsa v civilním oblečení. Snad na další festival už vyrazím v cosplayi též... Fuhahaha!

Žádné komentáře:

Okomentovat