2. listopadu 2015

Report: Akicon 2015


Tradiční podzimní setkání fanoušků anime a spol. proběhlo v KC Zahrada od 30. 10. do 1. 11. 2015. Na rozdíl od minulého roku se lístky nevypařily hned po zahájení registrace, a tak jsem si také jeden koupil (za 400 Kč, dvojnásobek ceny letošního Natsuconu). Jaký byl Akicon „ve znamení čar a kouzel“?


Přednášky

Tvorba visual novel v Please Wait od Motiho bylo zajímavé nahlédnutí do kuchyně tvůrců interaktivních dobrodružství, u nás bohužel poněkud opomíjených (pamatuji si, že jeden rok byla na Animefestu soutěž ve tvorbě visual novel, ale pak to nějak zhaslo?). Posluchači se dozvěděli zásadní informace, například že si musí při nejbližší příležitosti zahrát Asistenta detektiva Zbyška nebo že Sykysanovou specializací je psát postavy hysterických matek. Na Zbyška se už nějakou dobu chystám, slibuji že si ho při nejbližší příležitosti zahraji a něco o tom zkusím napsat :-) Přednáška se mi dost líbila, třeba ta „mikrorežie“ a vůbec... Praktické zkušenosti jsou vždy zajímavé. (Zajímaly by mě pak i praktické zkušenosti tazatele na konci, kdyby si grafika za pár korun uhnal někde na Sčítání...)
 

Moti popisuje úpravy své postavy poté, co ji nakreslil


RPG a TRPG od Ratmana bylo zajímavé nahlédnutí do jiných interaktivních dobrodružství, totiž japonských RPGček papírových i videoherních. Přednáška byla pojatá poněkud obšírně a volně, ale hodnotím ji rozhodně pozitivně, protože jsem si odnesl jak nějakou celkovou představu, tak i konkrétní tituly či série, na které se chci podívat blíže: Ryuutama (RPG bez zaměření na souboje), Quick Start (jonkoma o školačkách házejících kostkami), FF Tactics, Fire Emblem... Palec nahoru a kéž mě nezabije vraždobezďák :-) (Na projekci viděl vcelku dobře, spíše mi vadili neustále přicházející a odcházející lidé, ale co naplat.)

Japonské rituály třídění odpadu od Lusi jsou volným pokračováním přednášky o japonských kanálech, která mi unikla na loňském Natsuconu (koukám, že na YouTube už je záznam, tak si pak rozšířím obzory :-). Nedávno jsme tu měli seriál o tom, jak by vypadalo „kirei“ Japonsko bez vulgarit a oplzlostí... Odpadky nejsou na první pohled tak atraktivním problémem společnosti, ale Japonci se ho zhostili (jak Lusi ukázala, už od dávných dob) typicky svérázným způsobem, který by jinde nevymysleli a jinde by nefungoval, ale japonská hospodyňka zvládne vynášet kartony každý třetí čtvrtek za úplňku a nepoplést je s papírem... Zajímavá a vtipná přednáška, určitě doporučuji podívat se pak ze záznamu, pokud jste na ní nebyli. Ještě zmíním „skákavou“ prezentaci v Prezi, která se mi líbila.
 

Cosplay

Měl jsem v plánu vyrazit ve třech cosplayích, ale v pátek jsem zjistil, že civil Munakata nebude, protože mi nedorazily brýle. Nakonec jsem tedy vyrazil na pátek v civilu, jenom s prstenem Homury (když už máme ty čáry a kouzla...).

V sobotu jsem vyrazil jako Hououin Kyouma, což je můj oblíbený a zároveň pohodlný cosplay. Popravdě řečeno, vyrazil jsem spíš jako Okabe, neměl jsem v úmyslu rozjíždět roleplay... Ale ne že by mě volání „Hououin Kyouma!“ u vchodu nepotěšilo :-) Dík všem, kteří můj kostým ocenili, a zvláštní dík oné mladé dámě před Akiconem, kterou jsem snad dvojnásob převyšoval výškou i věkem, za to, že si mě zastavila... To byl velice kjůtovní moment :-)

Na poslední den jsem si vzal nový cosplay – Siegraina z Fairy Tailu. Velký dík patří Dee za ušití pláště! Díky i Yuki za zapůjčení paruky a maskérské služby :-) Ten kostým se mi dost líbí a chci ho ještě vyladit „k dokonalosti“. Anonym z Ask.fm, který mě k Siegrainovi nakonec inspiroval, se zatím nevyjádřil, takže nevím, jak jsem „kazil Jellala“ tentokrát... Vím, že ta paruka byl trochu crossover s Juvií, Jellal nemá tak dlouhé vlasy. Ale dočkej času, anonyme...! (Taky je dost dobře možné, že Siegrain nenosí zrovna prsten Homury, ale toho si nikdo nemohl všimnout :-D)
 
 
Závěrem bych rád pozdravil všechny, co jsem s nimi na conu byl: Toki, která nakonec dorazila, Spruda, kterého jsem blbě navigoval c':, Toshira, se kterým jsme udělali pár fotek co je určitě teď někdy upravím a pošlu c:, duo z Noragami a ostatní fairytailské... Ahoj a zas někdy :-)
 
P.S.: Část fotek z Akiconu je už k vidění na Over-time.

2 komentáře:

  1. Dobrý výběr navštívených přednášek :) A díky za pochvalu té mé. ^w^
    Jinak co se týče ceny vstupenek, první vlna u nás byla za 300, přišel jsi pozdě ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mrzí mě, že jsem zaspal Legendární hlarce, holt si počkám na záznam... "Nečistá trilogie" byla fajn, jsem zvědavý, o čem budeš přednášet příští rok :-) A samozřejmě se těším na další Tlakshow! ^^

      Vymazat