6. srpna 2015

Report: Advík 2015 aneb cosplay debut

Po roce jsem opět vyrazil vstříc ošklivému kačátku českých conů, Advíku. Růžové náramky z loňského roku zůstaly, ale zážitek to byl docela jiný, protože jsem ve skříni nashromáždil čtyři cosplaye na pořádný cosplay debut!

Více fotek najdete na Over-Time Cosplay & Photo anebo na DeviantArtu (Azar, Toki).


Čtvrtek

Cosplay plán: secret cosplay
Cosplay realita: Izumo Kusanagi z K Projectu
Cosplay parťák: Toki jako Mikoto Suoh
Cosplay zjištění: Sako o velikost menší není fotografův ideální oděv.

Na první den jsme neplánovaně vyrazili v barvách HOMRY, protože bylo chladno. Trochu mě znejistělo, že jsem hned první den vytahoval nejproblémovější kostým, ale nakonec jsem vyrazil z domu v celkem použitelném stavu. Navíc v Kusanagiho brýlích vidím lehce dorůžova, takže tak :-D

Na conu bylo ještě málo lidí, nikdo nás nehejtil, ale ani nežádal o fotku. Začali jsme s natáčením videa, které nakonec nese název My Lucky Advík 2015, a fotili se s Erzou Dee a její sestrou Juvií a její pinetky požírající parukou. Jestli se ten den stalo ještě něco pamětihodného, teď si na to nevzpomenu.




Pátek

Cosplay plán & realita: Okabe Rintarou ze Steins;Gate
Cosplay parťák: Toki jako Makise Kurisu

Druhý den conu jsem vyrazil jako neohrožený Hououin Kyouma. Štěstí, že nemám paruku, protože tváří v tvář větru není žádný cosplayer tak docela neohrožený... Časté česání Makise bylo trochu out-of-roleplay :-D Celkově to bylo moc fajn, kostýmy jsou hezké a je tam i vtipný roleplay (což o takovém Decimovi říct nejde).

Během pátečního Advíku došlo k časoprostorové anomálii, díky které jsme potkali svá alternativní já a ještě Mayuri, které jsem koupil banány. Pak došlo i na společné focení, ale mé alternativní já se mezitím nechalo chytit Organizací, takže se nedostavilo...

Zašli jsme na loni zrušené Cosplay divadlo, které letos nakonec proběhlo, ačkoliv mělo pouze dva příspěvky. První z nich bylo setkání nového Sherlocka a Watsona s vrahem Hannibalem Lecterem. V sále bylo bohužel hůře vidět a slyšet, ale z toho, co jsem zachytil, se mi to zdálo jako povedená komedie: snad vyjde záznam... Na druhý příspěvek jsme už odešli.

O zábavu se místo programu postaral neočekávaný dýchánek za kostelem, kde se odehrálo focení a natáčení s fairytailisty. Vzniklo zde několik skečů: Bageta-sama a Juvia Stalker.


Také jsem v pátek konečně naživo viděl Toshiro v kostýmu z Danganronpa! Ty paruky jsou super.

3× Natsu a Gray, 1× Juvia, Happy a vlajkonoš z Owari no Seraph


Sobota

Cosplay plán & realita: Decim z Death Parade
Cosplay parťák: Slaneček v kostýmu Senior Android vývojáře

Třetí den jsem vytáhnul svůj sólo cosplay na Decima a vytáhl na con Slanečka, který animu&mango z jídelníčku vyřadil už dávno, ale kdo by si nechal ujít tak věhlasnou akci, jako je Advík? Ač ho průměrný věk návštěvnic permanentně uváděl do rozpaků, akci jsme si užili.

A já si zažil trochu té cosplay slávy, když za mnou (jako loni za Toki v Jellalovi) chodili lidi, že mají Decima rádi a chcou se vyfotit, což bylo hrozně hezký a tímto se omlouvám, že jsem měl více či méně rozjetou paruku. Díky všem, kteří jste si mě zastavili, moc jste mi udělali radost :-)

Slaneček se těšil, že získá autogram jedné z legend českého Ask.fm, ale Socon nakonec na con nejela, takže jsme místo toho po Advíku nachodili tisíc mil a navštívili dvě přednášky. První z nich, Oda Nobunaga popkulturního balastu a genderbendingu zbavený, byla klasická přednáška od Greka: dobře připravená, vtipně odprezentovaná. Poměrně záhy vypadla v sále elektřina a už se nevrátila, ale přednášku to významně nepoznamenalo. Překvapilo mě, jak málo lidí na ni přišlo, ač byla po zkušenosti z minulého roku přesunuta do velkého sálu.

Grekova přednáška o japonském Žižkovi

Druhou přednáškou, či spíše samospádnou diskusí, byl program o Dark Souls z herní sekce. Počítačové hry už hraji pramálo a živé „pařany“ nevídám snad vůbec, takže to byla netradiční hodinka plná zážitků z virtuálního prostoru. Stále mi uniká, jak se to stalo, že má prostá mlátička (pardon) tak propracovaný fikční svět...


Neděle

Cosplay plán: Izumo Kusanagi z K Projectu
Cosplay realita: civil
Cosplay parťák: nikdo

Na poslední den conu jsem vyrazil nakonec jen já sám, abych viděl přednášku Japonsko a Čína v regionálním bezpečnostním kontextu od Irmika. Ten sice dorazil o čtvrt hodiny pozdě, ale i tak to stálo za to. Nakonec větší část přednášky tvořila teorie a na Čínu se dostalo až ke konci, což zní trochu WTF, ale všechno to stálo za to a bylo by fajn to protáhnout o další hodinu, třeba by se našel prostor i pro diskusi, na kterou se takhle nedostalo. Zajímavé téma a i účast byla, asi půlka třídy. Takže příští rok znovu a delší :-D

Irmik a jeho poloplná přednáška o geopolitice

Co říci závěrem? Blasteroids byly nejlepší arkádovka! Advík je za námi, Natsucon za dveřmi, takže... naviděnou? :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat